Thuiswerken was voor een lange tijd niet voor iedereen mogelijk en pas de laatste jaren en met name door de Corona pandemie is deze ontwikkeling in een sneltreinvaart gegaan. Er zitten veel voordelen aan het thuiswerken, maar er zijn ook behoorlijk wat aanpassingen die gedaan moeten worden door de ondernemer om ervoor te zorgen dat medewerkers ook vanuit huis de service kunnen verlenen aan de klanten. Veel van de communicatie tussen klant en bedrijf vindt plaats via de telefoon. Het is voor elk bedrijf dan ook belangrijk om ervoor te zorgen dat ook de bedrijfstelefoon door medewerkers vanuit huis bediend kan worden. Deze mogelijk wordt geboden via een Voice over IP oplossing, waarbij er gebeld wordt via een online telefooncentrale. Die in principe vanaf elke locatie met een werkende internetverbinding toegankelijk is.

Tip: Rotterdams 010 nummer aanvragen

 

Alle prestaties van de telefooncentrale in een live overzicht

Voor veel bedrijven is het overstappen naar een thuiswerksituatie ook het moment om afstand te doen van de verouderde ISDN telefooncentrale. VoIP biedt meerdere voordelen ten opzichte van ISDN. Zo zijn de kosten bijvoorbeeld een stuk lager en wordt er gewerkt op contractbasis met vaste kosten per maand. Een ander voordeel vanuit het perspectief van de manager of ondernemer, is dat alle Key Performance Indicators (KPIs) van de telefooncentrale live beschikbaar zijn via een webapplicatie. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan het monitoren van de wachttijden voor klanten, maar ook zaken als de gemiddelde gespreksduur en het aantal mensen dat ophangt omdat ze te lang in de wacht hangen. Al deze gegevens zijn ontzettend belangrijk en kunnen worden gebruikt bij het opzetten van de roosters en voorspellen van piekdruktes op de lijnen om de service te verbeteren.

Uitgelicht: Amsterdams 020 nummer aanvragen online

 

Verbeter de dienstverlening vanuit huis met VoIP

Naast de voordelen voor de ondernemer en de medewerkers die vanuit huis kunnen werken, zijn er ook voor de klanten voordelen en is het makkelijker om een betere service te verlenen wanneer je gebruik maakt van een VoIP telefoon constructie. Er zijn namelijk diverse opties om keuzemenu’s zelf op te zetten. Dit geeft onder andere de mogelijkheid om tijdens de wachttijden mensen informatie te geven over je diensten of producten via vooraf ingesproken berichten. Ook is het mogelijk om mensen makkelijker door te schakelen naar de correcte afdelingen omdat ze deze zelf al via het menu hebben gekozen en daardoor sneller geholpen kunnen worden. Er zijn zelfs opties waarmee je klanten vooraf al verschillende gegevens door laat geven via de telefoon, zoals bijvoorbeeld een klantnummer, zodat het profiel van de klant al klaarstaat voor de medewerker voordat het gesprek begonnen is.